Затверджено на засіданні                                                                            педагогічної ради
                                                                                       

                                                                                           від 31.08.2023 року

    Директор ліцею______       В.В. Марфутко

 

І. ЗАГАЛЬНІ ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ

1. Правила поведінки учнів засновані на законах України, постановах Міністерства освіти та науки України, органів місцевого самоврядування, Статуті закладу.

2. Учень приходить в заклад за 15-20 до початку занять, чистий і охайний хвилин, займає своє робоче місце з першим дзвінком, готує все необхідне навчальне приладдя до майбутнього уроку.

3. Не можна приносити на територію закладу будь-яку допомогу і використовувати будь-яким способом зброю, в т.ч. ножі, вибухові, вогненебезпечні речовини; спиртні напої, сигарети, наркотики та інші одурманюючі засоби і відтрути, а також токсичні речовини і таблетки.

4. Забороняється проживання непристойних виразів і жестів.

5. Не можна без дозволу педагогів або медичної сестри (за вихованням з батьками) йти із закладу та її території в урочний час.

6. У разі пропуску забрати учень зобов'язаний пред'явити класному керівнику довідку або записку від батьків (осіб, їх замінюють) про причину слабкості на заняттях. У разі пропуску більше трьох днів учень зобов'язаний надати довідку з медичної установи.

7. Учень закладу повинен проявляти пошану до старших, піклуватися про молодших. Школярі походять дорогою дорослим, старші - молодшим, хлопчики - дівчатам.

8. Поза закладом учні поводяться скрізь і усюди так, щоб не принизити свою честь і гідність, не заплямувати добре ім'я закладу.

9. Учні бережуть майно закладу, акуратно ставляться як до свого, так і до чужого майна, дотримуються чистоти і порядку на території закладу.

10. До учнів, які привласнили чужі речі, застосовуються дисциплінарні тягнення. У разі спричинення збитку чужому майну, батьки учнів, які заподіяли збиток, несуть матеріальної відповідальності.

11. Учні, які знайшли втрачені або забуті, на їх думку, речі, мають бути здані черговому учню, черговому вчителю, класному керівнику або адмінзакладу.

12. Булінг є неприпустимою формою поведінки учнів у закладі та за його межами.

13. Не дозволяється жувати гумку, учні можуть користуватися на уроках гаджетами лише для навчання.

14. Учень зобов'язаний виконувати домашні завдання в терміни, встановлені програмою закладу.

15. На першу вимогу вчителя учень зобов'язаний давати щоденник.

16. Учень повинен щодня вести записи домашніх завдань у щоденнику.

17. Приносити на заняття всі необхідні підручники, зошити, інструменти та письмове приладдя.

ІІ. ПОВЕДІНКА НА УРОКАХ

1. Учні входять до класу за дзвоником. Запізнюватися на уроки без поважних причин заборонено.

2. Коли вчитель входить в клас, учні встають, вітаючи вчителя. Так само учні вітають будь-якого дорослого, який увійшов до класу під час занять.

3. Під час уроку не можна ходити по класу без дозволу вчителя, голосно розмовляти, кричати, відволікатися самому і відволікати інших товаришів від заняти розмовами, іграми та іншими справами, які не стосуються уроку.

4. Поняття у закладі здійснюється за класно-урочною системою. За кожним учнем у кожному кабінеті закріплено окреме місце. Кожен учень відповідає за збереження санітарного стану та майна на своєму робочому місці.

5. Якщо під час занять учню необхідно вийти з класу, то він повинен попросити дозвіл у вчителя.

6. Учень на уроці зобов'язаний виконувати всі вимоги вчителя.

7. Під час відповіді на запитання вчителя учень повинен відповідати голосно, виразно, зрозуміло.

8. Якщо учень хоче поставити питання вчителя або відповісти на питання вчителя, він збільшує руку.

9. На уроці учень має право поставити питання вчителя, якщо не зрозумів матеріал під час пояснення.

10. На уроках фізичної культури учні приходять у спортивну школу та спортивному взутті. Учні, звільнені від зайняття фізкультурою, обов’язково присутні в залі.

11. Дзвінок про закінчення уроку дається для вчителя. Тільки коли вчитель оголосити про закінчення занять, учні мають право покинути клас. При виході вчителя або іншого дорослого з класу учні встають.

12. Учень має право в правильній формі обстоювати свій погляд і своє переконання при обговоренні різних спільних і неоднозначних питань, які стосуються теми уроку.

13. Учні зобов'язані знати і дотримуватися правил техніки безпеки як під час уроків, так і після їх закінчення.

 

 

ІІІ. ПОВЕДІНКА УЧНІВ ДО ПОЧАТКУ, НА ПЕРЕРВАХ І ПІСЛЯ УРОКІВ

1. Під час перерви учень зобов'язань:

- підтримувати чистоту і порядок на своєму робочому місці;

- вийти з класу, якщо попросити вчителя;

- підкорятися вимогам чергового вчителя ;

- при зустрічі з вчителями, батьками, дорослими відвідувачами закладу учні вітаються і звільняють дорогу;

- учням забороняється входити до вчительської без дозволу;

- забороняється вживати непристойні вирази і жести, шуміти, заважати відпочивати іншим.

2. Час перерви — особистий час кожного учня. Він може проводити його по своєму розумінню, але не повинен поважати інше.

3. Під час перерви учні можуть вільно пересуватися по закладці, окрім тих місць, де їм заборонено знаходитися в цілях безпеки (погріб, кухня).

4. Під час перерв учням категорично забороняється залишати будівлю закладу задля збереження життя та здоров'я та з нарахуванням уникнення травматизму серед учнів.

5. Під час перерв забороняється бігати по закладу, поблизу віконних отворів, грати в м'яча в класі, коридорах та інших місцях, не пристосованих для ігоря.

6. Під час перерв забороняється штовхати один одного, гратися в небезпечні ігри, кидатися портфелями та іншими предметами, створеними фізичною силою.

7. У закладі та на його території категорично забороняється тютюнопаління та вживання алкогольних напоїв.

8. Категорично забороняється самовільно розкривати вікна, сидіти на підвіконнях.

9. На перервах школярі можуть звернутися до свого класного керівника, чергового вчителя за допомогою, якщо проти них застосовуються протиправні дії.

ІV. ПОВЕДІНКА УЧНІВ У ЇДАЛЬНІ

1. Під час харчування в їдальні повинні слідувати хороших манер і поводитися стійко.

2. Учні повинні шанобливо ставитися до працівників їдальні.

3. Учні вступають в їдальню після закінчення уроку, дотримуються черги при отриманні їжі.

4. Розмовляти під час прийому його слід неголосно, щоб не турбувати тих, хто є поряд.

5.   Учні самі прибирають посуд зі столу після вживання їжі.

6 . Учні дбайливо ставляться до майна їдальні закладу.

7 . Забороняється заходити в їдальню у верхньому одязі.

 

 

V. РЕКОМЕНДАЦІЇ ДО ЗОВНІШНЬОГО ВИГЛЯДУ УЧНІВ

1. У заклад учні повинні приходити в одязі, які відповідають перебуванню дитини в суспільних місцях. Стиль одягу - діловий, класичний. Для уроків фізичної культури  обов'язкова спеціальна форма.

2. Спортивний одяг, призначений для уроків фізкультури, на інших уроках недоречний.

3.   Не можна зловживати косметикою і носити багато прикрас на заняття.

4 . Знаходитися в закладі у верхньому одязі без особливих на те причини не дозволяється.

5 . На урочисті загальношкільні заходи учні приходять у святковий клас.

 

VІ. ЧЕРГОВИЙ ПО КЛАСУ

1. Черговий по класу учень під час перерви має перевірити навчальний кабінет, підготувати дошку, забезпечити порядок у кабінеті.

2. Черговий учень має право зробити зауваження іншим учням щодо правил поведінки та санітарних правил у навчальному кабінеті.

3 . Чергові учні допомагають черговому вчителю у здійсненні контролю за чистотою, порядком у закладі, за виконанням усіма учнями цих правил.

VІІ. ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ

1. Учні не мають права під час перебування на території закладу і при проведенні заходів здійснювати дії, небезпечні для життя і здоров’я самого себе та оточуючих.

2. За порушення цих Правил та Статуту закладу учні притягуються до відповідальності, до якої можуть бути вжиті такі притягнення:

- усне зауваження;

- запис зауважень у щоденник;

- виклик учня самого або з батьками до ліцею ;

- відшкодування завданої учнем матеріальної шкоди його батьками.

3. Ці Правила розповсюджуються на всіх учнів закладу і є обов’язковими для виконання на всій території закладу, а також під час усіх заходів, що здійснюються закладом.

Ознайомлені:

          ________   (Дані)   ________ (Підпис) _______________   (Прізвище, ініціали)

                     

        _________ (Дата)   _________ (Підпис) _______________   (Прізвище, ініціали)

 

 

 

 

 

Пам’ятка для учнів під час дистанційного навчання

І Облаштуй своє домашнє навчальне середовище.

·        Організуй робоче місце: кожний підручник, зошит, інше навчальне та канцелярське приладдя мусять мати своє постійне місце.

·        Дотримуйся правила, що предмети, якими ти користуєшся щодня, повинні знаходитися « під рукою», щоб під час роботи не витрачати час на пошук.

·        На стіні перед очима варто розмістити невелику дошку з розкладом занять та іншою оперативною інформацією.

·        Зовнішній вигляд також має значення.

·        Візьміть собі за правило щовечора прибирати залишки денних занять і готувати стіл і приладдя на завтра.

ІІ Самоорганізація навчання .

·        Робочий день треба починати відповідно розкладу уроків.

·        Уважно ознайомся з графіком проведення Zoom конференцій та з формою проведення окремих предметів. Це дасть тобі змогу правильно спланувати свій навчальний день.

·        Важливо мати чітко визначені робочі години для виконання завдань.

·        Роби перерви  між виконанням уроків.

·        Дистанційне навчання здійснюється у двох режимах синхронному (всі учасники освітнього процесу одночасно перебувають у веб – середовищі) чи асинхронному (освітній процес здійснюється за зручним для вчителів та учнів графіком).

·        Пам’ятай  у синхронному режимі усі учні долучаються до уроку (відсутнім можна бути тільки з поважних причин (хвороба, технічні причини), але заздалегідь попередити вчителя або класного керівника.

·        В асинхронному режимі навчання учень/учениця може працювати у власному темпі та в зручний для себе час дотримуючись  терміну здачі роботи.

·         Роботи  приймаються до  встановленого часу, субота та неділя вихідні дні.

·        Онлайн консультацію можна отримати під час відведеного уроку за розкладом.

ІІІ Самоорганізація в виконанні навчального матеріалу.

·        Пам’ятай про академічну доброчесність.

·        Складай розклад усіх своїх занять на тиждень у вигляді шаблон – графіка – так ти будеш бачити перспективу.

·        Виконуй завдання своєчасно, не відкладай на «Потім».

·        Дотримуйся чіткого дедлайну щодо надання  завдань на перевірку вчителю.

·        У виконані завдання дотримуйся чіткої інструкції від вчителя.

ІV Співпраця, підтримка, самоаналіз результатів та досягнень.

·        Правила поведінки  на онлайн – уроці: коли вчитель пояснює, мікрофон учня вимкнутий. Почнеться обговорення – і вчитель запропонує ввімкнути мікрофони. В чаті вести спілкування відповідно до теми, задавати запитання по суті уроку .

V. Памятай !!!! Чітко дотримуйся складенного режиму дня, хоч би як непросто це було. Докладай зусиль, щоб не відхилятися від нього .Через 21 день життя за розпорядком стане нормою, перейде надалі у звичку. А ще допоможе виробити силу волі.

За всіма питаннями звертайся до класного керівника!

 

 

 

 

 

 

 

 

Безпека на дорозі: прості правила дорожнього руху для дітей

Важливість правил дорожнього руху для дітей

      На відміну від дорослих, підлітки не достатньо уважні та сконцентровані, щоб завжди бути обачними під час прогулянок. Без нагляду з боку дорослих і належного знання правил дорожнього руху (ПДР) діти можуть наражатися на небезпеку. Коли справа стосується безпеки дітей, батьки не повинні йти на компроміс. Необхідно навчити дітей ПДР.  Переконайтеся, що вони розуміють, про що саме ви говорите.

5 правил, які має запам’ятати дитина:

Знай свій колір 

Допоможіть дитині дізнатися про світлофори та основні дорожні знаки, а також про те, на що вони вказують. Іноді замість силуету людини на пішохідному переході використовується символ руки. Розкажіть своєму малюкові про це теж. Якщо для пішоходів є інші символи, ви повинні зробити так, щоби діти про них знали.

 Зупинись. Подивись. Переходь

Дітям доведеться самостійно ходити в школу або на зупинку громадського транспорту. Можливо, їм знадобиться тільки перетнути вулицю після того, як вони вийдуть з транспорту. У будь-якому випадку, батьки повинні навчити своїх дітей безпечно переходити дорогу. Малюки зазвичай неуважні, тому привчайте їх завжди зупинятися біля проїжджої частини. Доведіть до автоматизму звичку оглядати дорогу в усіх напрямах, перш ніж переходити. Переходити дорогу можна тільки по зебрі, на пішохідному переході, на зелене світло, а біля перехрестя — не навскіс, а перпендикулярно дорозі. Дорослі повинні завжди супроводжувати дітей у віці до шести років і тримати їх за руку, переходячи вулицю.

Будь уважним — слухай

Поясніть дітям, що вони не завжди можуть побачити автомобіль, адже він може бути за поворотом. Тому вони повинні прислухатися та бути уважними, щоб завчасно зреагувати на наближення транспортного засобу.

 Не бігай через дорогу 

Здебільшого діти нетерплячі, вони можуть перебігати через вулицю, щоб дістатися до іншої сторони. Вони також можуть бігати дорогою під час гри. Поясніть дитині, що бігати на проїзджій частині неприпустимо, і, залежно від її віку, розкажіть про можливі наслідки порушення цього правила.

 Завжди ходи по тротуарах 

Навчіть своїх дітей рухатися лише по тротуарах, тримаючись правого боку, щоб не заважати зустрічним пішоходам. Будьте прикладом для них.

                                         Безпека руху для велосипедистів

Правила, яких повинна дотримуватися кожна сім’я,щоб уникнути небезпечних ситуацій:

  • Шолом є обов’язковим: іноді батьки пропускають цю деталь. Статистика показує, що цей простий аксесуар може знизити ризик серйозних травм голови на 70 %. Переконайтеся, що ваша дитина завжди носить високоякісний шолом, коли їздить на велосипеді.

Слідкуйте за станом велосипеда: пусті шини та несправні гальма можуть призвести до втрати контролю. Важливо стежити за станом велосипеда для уникнення несправностей.

 Велосипедний ліхтар: дитині буде краще видно дорогу, і, крім того, вона буде більш помітною для інших учасників дорожнього руху.

Діти повинні їздити на велосипедах у безпечних зонах: дітям слід уникати великих основних доріг.

Їхати на велосипеді дитина повинна по велосипедній доріжці, де це можливо, або триматися правого краю дороги.

                                         Поради велосипедистам

  • Для велосипедного руху існує велосипедна доріжка.
  • На вулицях міста дозволяється їхати велосипедом дітям, яким виповнилося 14 років.
  • Велосипедистам забороняється випускати з рук кермо, а також хапатися руками за попутні машини.
  • Не можна перевозити пасажирів на велосипеді, що не пристосований для цього.
  • Не дозволяється їздити велосипедами людними тротуарами, а також в місцях, де граються діти.
  • Громадський транспорт
  • Коли ти пасажир
  • Перебуваючи в автобусі, трамваї чи тролейбусі не заважай пасажирам заходити або виходити з транспорту.
  • Заходити треба через двері з написом "Вхід", а виходити - через двері з написом "Вихід".
  • Забороняється відволікати розмовами водія під час руху транспорту.
  • В громадському транспорті не можна перевозити вантажі, що мають неприємний запах або можуть забруднити пасажирів. Ні в якому разі не можна перевозити вибухонебезпечні або легкозаймисті речовини.
  • Пасажирові забороняється заважати під час зачинення або відчинення дверей, притулятися до них, а також визирати з вікон громадського транспорту.

Після виходу з трамваю, треба дістатися пішохідного переходу і тільки там переходити дорогу. Обходити трамвай треба лише спереду, попередньо подивившись, чи немає іншого трамваю, який би рухався назустріч першому.

Чекати автобус, тролейбус  слід на зупинці, подалі від дороги. Необхідно дотримуватися правил поведінки: не бігати, не стрибати, не штовхатися та не стояти на краю тротуару.

Виходячи з автобуса, тролейбуса  на потрібній зупинці, слід обходити його ззаду, перед цим переконавшись, що за ним не їде інший транспорт.

Безпека в темний час доби

Діти — найбільш вразливі учасники дорожнього руху. Особливе занепокоєння викликає шлях школярів додому, адже темніє зараз рано, а в темному одязі пішохід практично непомітний водієві. До речі, з 1 вересня 2019 року в Україні на законодавчому рівні ввели правило, що зобов'язує молодших школярів 1-4 класів носити світловідбиваючі жилети в темний час. Таке рішення було прийнято за результатами всеукраїнської Координаційної наради з питань безпеки дорожнього руху, де питання безпеки дітей було одним з головних.

10 золотих правил безпеки в Інтернеті для дітей

1. Нікому без дозволу батьків не давати особисту інформацію: домашню адресу, номер домашнього телефону, робочу адресу батьків, їхній номер телефону, назву й адресу школи.
2. Якщо знайдете якусь інформацію, що турбує вас, негайно сповістіть про це батьків.
3. Ніколи не погоджуватися на зустріч з людиною, з якою ви познайомилися в Інтернеті. Якщо все ж таки це необхідно, то спочатку потрібно спитати дозволу батьків, а зустріч повинна відбутися в громадському місці й у присутності батьків.
4. Не посилати свої фотографії чи іншу інформацію без дозволу батьків.

5. Не відповідати на невиховані і грубі листи. Якщо одержите такі листи не з вашої вини, то сповістіть про це батьків, нехай вони зв'яжуться з компанією, що надає послуги Інтернет.

6. Розробити з батьками правила користування Інтернетом. Особливо домовитися з ними про прийнятний час роботи в Інтернеті і сайти, до яких ви збираєтесь заходити.

7. Не заходити на аморальні сайти і не порушувати без згоди батьків ці правила.
8. Не давати нікому крім батьків свої паролі, навіть найближчим друзям.
9. Не робити протизаконних вчинків і речей в Інтернеті.
10. Не шкодити і не заважати іншим користувачам.

Правила для учнів

1. Загальні правила поведінки

1.1 Правила поведінки учнів у школі базуються на законах України, постановахМіністерства освіти і науки України та органів місцевого самоврядування, Статутішколи.

1.2 У випадку порушень Правил до учнів можуть бути вжиті такі стягнення:

- усне зауваження;

- запис зауваження в щоденник;

- винесення догани, включно із занесенням догани в особисту справу учня;

- виклик учня самого або з батьками на педагогічну нараду;

- відшкодування завданої учнем шкоди його батьками.

1.3 Учень приходить до школи за 10 – 15 хвилин до початку занять, чистий і охайний.При вході у школу дотримується правил ввічливості, знімає в гардеробі верхнійодяг, міняє взуття і прямує до місця проведення уроку.

1.4 Заборонено перебувати у класних приміщеннях у верхньому одязі.

1.5 Забороняється приносити до школи та на її територію з будь-якою метою івикористовувати будь-яким способом зброю, вибухові або вогнебезпечні предметиі речовини; спиртні напої, наркотики, інші одурманюючі речовини та отрути, газовібалончики.

1.6 Забороняється вживання непристойних виразів і жестів.

1.7 Не дозволяється без дозволу педагогів йти зі школи і з її території в урочний час. Уразі пропус-ку учбових занять учень повинен пред’явити класному керівникудовідку від лікаря або записку від батьків (або особи, яка їх заміняє) про причинувідсутності на заняттях. Пропускати без поваж-них причин забороняється.

1.8 Учень школи приносить необхідні навчальні приладдя, книги, зошити, щоденник.Повинен дбайливо ставитися до підручників та зошитів. Приходить до школи зпідготовленими домаш-німи завданнями з предметів згідно з розкладом уроків.

1.9 Учні повинні охайно вести щоденник і давати його вчителю без будь-якихзаперечень.

1.10 Учень має бути ввічливим у спілкуванні з учителями, працівниками школи,батьками інших учнів, а також з учнями.

1.11 Учень школи проявляє повагу до старших, піклується про молодших. Учні йпедагоги звертаються один до одного шанобливо. Школярі поступаються дорогоюдорослим, старші школярі – молодшим, хлопчики – дівчаткам.

1.12 Поза школою учні поводяться скрізь і всюди так, щоб не осоромити свою честь тагідність, не заплямувати добре ім’я школи.

1.13 Учні повинні дбайливо ставитися до шкільного майна і речей, що належатьвчителям та іншим учням. Забороняється брати без дозволу чужі речі. Учнібережуть майно школи, надають посильну допомогу в його ремонті а у разіпошкодження батьки учня зобов’язані відшкодувати збитки.

1.14 Фізична конфронтація, залякування і знущання є неприпустимими формамиповедінки.

2. Поведінка на заняттях

2.1 До початку уроку учень повинен прибути до кабінету до першого дзвінка; післяпершого дзвінка з дозволу вчителя увійти до класу і підготуватися до уроку.

2.2 Заборонено запізнюватися на уроки без поважних причин.

2.3 У разі спізнення на урок постукати у двері кабінету, зайти, привітатися з вчителем, вибачитися за спізнення і попросити дозволу сісти на місце.

2.4 Забороняється виходити з класу без дозволу вчителя.

2.5 Якщо під час занять учню необхідно вийти з класу, то він повинен підняти руку іпопросити дозвіл у вчителя.

2.6 Заборонено перебувати у класних приміщеннях у верхньому одязі.

2.7 При вході педагога в клас учні встають на знак вітання, сідають після того, якучитель відповість на вітання і дозволить сісти. Так само учні вітають будь-якогодорослого, що увійшов до класу під час занять.

2.8 Протягом уроку:

- не можна шуміти, відволікатися самому і відволікати інших стороннімирозмовами, іграми та іншими, що не стосуються уроку, справами;

- не можна підводитися без дозволу учителя;

- не можна вживати їжу та напої, жувати жуйку;

- забороняється користуватися мобільними телефонами.

2.9 Урочний час повинен використовуватися учнями тільки для навчальних цілей. За пер-шою вимогою вчителя (класного керівника) необхідно пред’являти щоденник.Будь-які записи в щоденниках учнями повинні виконуватися охайно. Післякожного навчального тижня батьки учня ставлять свій підпис у щоденнику.

2.10 Учні зобов’язані знати і дотримуватися правил техніки безпеки як під час уроківтак і після їх закінчення.

2.11 Якщо учень хоче поставити запитання вчителю або відповісти на запитаннявчителя, він піднімає руку.

2.12 Під час уроку учень має право ставити питання вчителеві, якщо не зрозумівматеріал під час пояснення.

2.13 Учень має право в коректній формі обстоювати свій погляд і свої переконання приобговоренні різних суперечливих і неоднозначних питань.

2.14 Дзвінок про закінчення уроку дається для вчителя. Тільки коли вчитель оголоситьпро закінчення заняття, учень має право покинути клас.

2.15 При виході вчителя або іншого дорослого з класу учні встають.

3. Поведінка до початку, на перервах і після закінчення занять

Час перерви - особистий час кожного учня. Він може його проводити по своємурозумінню, проте, не повинен заважати іншим.

3.1 Під час перерви учні зобов’язані:

- навести чистоту та порядок на своєму робочому місці;

- вийти з класу;

- рухаючись коридорами, сходами, триматися правої сторони;

- підкорятися вимогам працівників школи, черговим учням;

- допомагати підготовляти клас на прохання вчителя до наступного уроку.

3.2 Під час перерви учні можуть вільно переміщатися по школі, окрім тих місць, де їмзабороне-но знаходитися в цілях безпеки (горище, підвал, кухня, фізична і хімічналабораторії, майстерня, спортзал).

3.3 Під час перерв учням забороняється:

- бігати сходами, коридорами та в класних приміщеннях, кататися на перилах,поблизу вікон і в інших місцях, не пристосованих для ігор;

- штовхати один одного, кидатися предметами і застосовувати фізичну силу длявирішення будь-якої проблеми, грати у м’яча у приміщеннях не пристосованих дляцього;

- сваритися між собою та зі сторонніми людьми, з’ясовувати стосунки за допомогоюсили, битися;

- вживати непристойні вирази і жести на адресу будь-яких осіб, шуміти, заважати відпочива тиіншим;

- палити в будівлі і на території школи.

3.4 Категорично заборонено самовільно розкривати вікна, сидіти на підвіконнях чивиглядати у відкриті вікна.

3.5 Після закінчення занять учень повинен:

- одержати одяг з гардеробу, акуратно одягнутися і покинути школу, дотримуючисьправил ввічливості.

3.6 Черговий по класу:

- знаходиться в класі під час перерви;

- забезпечує порядок у класі, провітрюєприміщення;

- допомагає вчителю підготувати клас до наступного уроку;

- стежить іпідтримує відповідні санітарні умови.

3.7 Забороняється перебувати у приміщенні їдальні у верхньому одязі.

3.8 На перервах школярі можуть звернутися до свого класного керівника, черговогоучителя, дирекції школи за допомогою, якщо проти них здійснюються протиправнідії.

4. Правила поведінки учнів в їдальні

4.1 Учні приходять в їдальню після закінчення уроку у визначений час.

4.2 Під час обіду в їдальні належить дотримуватися хороших манер і поводитисяпристойно.

4.2 Учні повинні шанобливо ставитись до працівників їдальні.

4.3 Підкоряються вимогам вчителя і працівників їдальні.

4.4 Дотримуються черги при купівлі їжі;

4.5 Проявляють увагу й обережність при отриманні і вживанні гарячих та рідких страв.

4.6 Розмовляти під час обіду слід неголосно, щоб не турбувати тих, хто їсть поряд.

4.7 Вживати їжу і напої, придбані в їдальні чи принесені з собою, тільки в їдальні.

4.8 Учні прибирають за собою столові прибори і посуд після вживання їжі.

4.9 Дбайливо ставитись до майна шкільної їдальні.

4.10 Учні мають право взяти в їдальню принесений з дому сніданок.

4.11 Забороняється приходити в їдальню у верхньому одязі.

4.12 Забороняється виносити їжу з їдальні.

5. Кінцеві положення

5.1 Учні не мають права пропускати заняття без поважних причин.

5.2 Учні не мають права під час знаходження на території школи та проведеннішкільних заходів скоювати дії, небезпечні для власного життя і здоров’я таоточуючих.

5.3 Учні не мають права знаходитися в приміщенні школи після закінчення учбовихзанять або неурочних заходів без дозволу працівників школи.

5.4 Паління, вживання алкогольних напоїв та нецензурних висловів на території школикатегорично заборонено.

ГОЛОВНЕ:

1. Намагайтесь жити так, щоб людям поруч з Вами було добре.

2. Перш ніж звернутись до людини, посміхніться їй: адже добрі стосунки починаютьсяз посмішки.

3. Навчиться радіти не лише своїм успіхам, але й успіхам однокласників та друзів.

4. Ніколи нікому не заздріть та не зраджуйте: це відштовхує людей і руйнує їхстосунки.

5. Намагайтесь прийти на допомогу людині, не чекайте, поки тебе про це попросять.

6. Якщо Вам буде погано, не поспішайте звинувачувати у цьому інших, вчітьсятерпіти неприємності: погане швидко проходить.

І – НАЙГОЛОВНІШЕ:

СТАВТЕСЯДО ЛЮДЕЙ ТАК, ЯК ХОЧЕТЕ, ЩОБ СТАВИЛИСЬ ДО ВАС!