СТАТУТ

МОКРЕЦЬКОГО  ЛІЦЕЮ

КАЛИТЯНСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ

БРОВАРСЬКОГО РАЙОНУ

КИЇВСЬКОЇ  ОБЛАСТІ

(нова редакція)

 

Код ЄДРПОУ 25299336

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

смт Калита

2023

 

ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

 

1.1. Мокрецький ліцей Калитянської селищної ради Броварського району Київської області належить до комунальної власності Калитянської селищної ради (далі – Засновник). Повна назва: Мокрецький ліцей Калитянської селищної ради Броварського району Київської області.  Коротка назва: Мокрецький ліцей (далі-ліцей).

1.2. Місцезнаходження юридичної особи: вул. Нова, 2, с. Мокрець, Броварського району, Київської  області, 07425,  e – mail: mokrec__nvk@ukr.net, код ЄДРПОУ 25299336.

1.3. Ліцей  є юридичною особою, має печатку, штамп, ідентифікаційний номер, а також може мати рахунок в установі банку.

1.4. Організаційно-правова форма Мокрецький ліцею Калитянської селищної ради Броварського району Київської області – комунальна організація (установа, заклад).

 1.5. Мокрецький ліцей у своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України "Про освіту", "Про повну загальну середню освіту", іншими законодавчими актами України, постановами Верховної Ради України, актами Президента України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, Кабінету Міністрів України, наказами МОН, Положенням про загальноосвітній навчальний заклад, інших центральних органів виконавчої влади, рішеннями Калитянської селищної  ради та даним Статутом.

1.6. Засновником   Мокрецькиого ліцею  Калитянської селищної ради Броварського району Київської області є Калитянсьа селищна рада.  Органом  управління закладом  є  відділ освіти, культури, молодіжної політики та спорту Калитянської селищної ради.

Засновник здійснює фінансування ліцею: матеріально-технічне забезпечення, утримання закладу освіти, надає необхідні будівлі, інженерні комунікації, обладнання тощо.

 1.6. Фінансування ліцею здійснюється згідно бюджетного законодавства.

 1.7. Головною метою ліцею  є забезпечення реалізації права громадян на здобуття дошкільної та повної загальної середньої освіти.

 1.8. Основними завданнями ліцею є:

· створення умов для різнобічного розвитку дитини дошкільного віку, учня, формування гармонійної особистості, збереження та зміцнення її фізичного і психічного здоров’я;

· створення умов для здобуття дітьми дошкільного віку, учнями безперервної дошкільної та загальної середньої освіти в обсязі державних стандартів дошкільної освіти, базової середньої освіти, повної загальної середньої освіти, розвитку їх творчих здібностей і нахилів, виховання громадян України;

· виховання шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної та рідної мови, національних цінностей українського народу та інших народів і націй;

· формування і розвиток соціально зрілої, творчої особистості з усвідомленою громадянською позицією, почуттям національної самосвідомості, особистості, підготовленої до професійного самовизначення;

· виховання в дітей дошкільного віку, в учнів (вихованців) поваги до Конституції України, державних символів України, прав і свобод людини і громадянина, почуття власної гідності,

 

 

 

 

відповідальності перед законом за свої дії, свідомого ставлення до обов'язків людини і громадянина;

· розвиток особистості дитини, учня, його здібностей і обдарувань, наукового світогляду;

· реалізація права дитини, учнів (вихованців) на вільне формування політичних і світоглядних переконань;

· виховання свідомого ставлення до свого здоров'я та здоров'я інших громадян як найвищої соціальної цінності, формування засад здорового способу життя, збереження і зміцнення фізичного та психічного здоров'я учнів (вихованців);

· створення умов для оволодіння системою наукових знань про природу, людину і суспільство.

1.9. Ліцей у своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України  «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про дошкільну освіту»,  іншими нормативно-правовими актами, Положенням про ліцей, власним статутом.

 1.9. Ліцей забезпечує функціонування структурних підрозділів:

· дошкільне відділення;

· початкова школа;

· гімназія;

· ліцей.

Дошкільний підрозділ забезпечує належний рівень дошкільної освіти дітей віком від трьох  до шести років відповідно до вимог Базового компонента дошкільної освіти. Початкова школа (1-4 класи), термін навчання 4 роки, забезпечує відповідний рівень загальноосвітньої підготовки учнів згідно з вимогами Державного стандарту початкової освіти. Гімназія (5-9 класи), термін навчання 5 років, забезпечує відповідний рівень загальноосвітньої підготовки учнів згідно з вимогами Державного стандарту базової середньої освіти. Ліцей (10-11 класи), термін навчання 2 роки, забезпечує відповідний рівень загальноосвітньої підготовки учнів згідно Державного стандарту повної загальної середньої освіти.

 1.10. Ліцей самостійно приймає рішення і здійснює діяльність в межах своєї компетенції, передбаченої законодавством України та власним статутом.

1.11. Ліцей несе відповідальність перед особою, суспільством і державою за:

· безпечні умови освітньої діяльності;

· дотримання державних стандартів освіти;

· дотримання договірних зобов'язань з іншими суб'єктами освітньої, виробничої, наукової діяльності, у тому числі зобов'язань за міжнародними угодами;

· дотримання фінансової дисципліни;

· за отримання випускниками документів про освіту встановленого зразка.

 1.12. Мовою освітнього процесу в закладі є державна мова та запроваджено наступні профілі навчання:

·        фізкультурно-оздоровчий;

·        біологічний;

·        філологічний.

 

1.13. Ліцей має право:

· користуватися пільгами, що передбачені державою;

· проходити в установленому державою порядку ліцензування;

 

· визначати форми, методи і засоби організації освітнього процесу за погодженням із власником;

· визначати варіативну частину робочого навчального плану;

· в установленому порядку розробляти і впроваджувати експериментальні та індивідуальні робочі навчальні плани;

· спільно з вищими навчальними закладами, науково-дослідними інститутами та центрами проводити науково-дослідну, експериментальну, пошукову роботу, що не суперечить законодавству України;

· використовувати різні форми морального і матеріального заохочення до учасників освітнього процесу;

· бути власником і розпорядником рухомого і нерухомого майна згідно з законодавством України та власним статутом;

· отримувати кошти і матеріальні цінності від органів виконавчої влади, юридичних і фізичних осіб;

· залишати у своєму розпорядженні і використовувати власні надходження у порядку визначеному законодавством України;

· розвивати власну соціальну базу: мережу у спортивно-оздоровчих, лікувально-профілактичних і культурних підрозділів.

1.14. У ліцеї створюються та функціонують методичні об’єднання класних керівників, вчителів початкових класів, вчителів природничо-математичного циклу, вчителів суспільно-гуманітарного циклу, творча група, науково-методична рада та інші тимчасові методичні угрупування, перелік яких визначається на початок навчального року наказом по освітньому закладу.

 1.15. Медичне обслуговування дітей дошкільного віку, учнів (вихованців) та відповідні умови для його організації забезпечуються Засновником і здійснюються медичним працівником ліцею відповідно до законодавства.

1.16. Організація харчування дітей дошкільного віку, учнів у ліцеї здійснюється відповідно до діючого законодавства.

1.17. Взаємовідносини ліцею з юридичними і фізичними особами визначаються угодами, що укладені між ними.

 II. ОРГАНІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

2.1. Ліцей проводить свою діяльність, планує свою роботу відповідно до перспективного, річного плану на поточний навчальний та на оздоровчий період для дошкільного підрозділу. В плані роботи відображаються найголовніші питання роботи ліцею, визначаються перспективи його розвитку. План роботи затверджується педагогічною радою ліцею.

 2.2. Основним документом, що регулює освітній процес, є освітня програма, яка розробляється на основі відповідної типової освітньої програми. Рішення про використання ліцеєм освітньої програми, розробленої на основі відповідної типової освітньої програми, приймається педагогічною радою ліцею. Освітні програми, розроблені на основі типових освітніх програм, мають: відповідати структурі типової освітньої програми та визначеним нею вимогам до осіб, які можуть розпочати навчання за освітньою програмою закладу освіти; визначати (в обсязі не меншому ніж встановлено відповідною типовою освітньою програмою) загальний обсяг навчального навантаження на відповідному рівні (циклі) повної загальної середньої освіти (в годинах), його розподіл між освітніми галузями за роками навчання; містити навчальний план, що ґрунтується на одному з варіантів типових

 

 

навчальних планів відповідної типової освітньої програми і може передбачати перерозподіл годин (у визначеному типовим навчальним планом обсязі) між обов’язковими для вивчення навчальними предметами (крім державної мови) певної освітньої галузі, які можуть вивчатися окремо та/або інтегровано з іншими навчальними предметами; містити перелік модельних навчальних програм, що використовуються закладом освіти в освітньому процесі, та/або навчальних програм, затверджених педагогічною радою, що мають містити опис результатів навчання учнів з навчальних предметів (інтегрованих курсів) в обсязі не меншому ніж встановлено відповідними модельними навчальними програмами; опис форм організації освітнього процесу та інструментарію оцінювання. 2.3. Відповідно до освітньої програми педагогічні працівники ліцею самостійно добирають програми, підручники, навчальні посібники, що мають гриф Міністерства освіти і науки України, а також науково-методичну літературу, дидактичні матеріали, форми, методи, засоби навчальної роботи, що мають забезпечувати виконання статутних завдань та здобуття освіти на рівні державних стандартів.

2.4. Індивідуальна освітня траєкторія учня формується шляхом визначення власних освітніх цілей, а також вибору суб’єктів освітньої діяльності та запропонованих ними:

· форм здобуття загальної середньої освіти;

· навчальних планів та програм;

· навчальних предметів (інтегрованих курсів), інших освітніх компонентів, у тому числі вибіркових, і рівнів їх складності;

· форм організації освітнього процесу, методів, засобів навчання;

· темпів засвоєння освітньої програми та/або послідовності вивчення окремих навчальних предметів (інтегрованих курсів).

Індивідуальна освітня траєкторія учня реалізується з урахуванням необхідних для цього ресурсів, наявних у закладу (закладів) освіти та інших суб’єктів освітньої діяльності, зокрема тих, що забезпечують здобуття освіти за мережевою формою здобуття освіти. Індивідуальна освітня траєкторія учня реалізується на підставі індивідуальної програми розвитку, індивідуального навчального плану, що розробляється педагогічними працівниками у взаємодії з учнем та/або його батьками, схвалюється педагогічною радою закладу освіти, затверджується його керівником та підписується батьками. Індивідуальний навчальний план учня має забезпечувати виконання ним освітньої програми закладу освіти та передбачати його участь у контрольних заходах, а також у разі необхідності враховує особливі освітні потреби учня, визначені за результатами комплексної психолого-педагогічної оцінки його розвитку. Індивідуальний навчальний план може визначати відмінні від визначених освітньою програмою закладу освіти послідовність, форму і темп засвоєння учнем освітніх компонентів. У разі здобуття освіти за екстернатною формою та формою педагогічного патронажу індивідуальний навчальний план складається в обов’язковому порядку, а у разі здобуття освіти за сімейною (домашньою) формою - за бажанням учня та/або його батьків.

 2.5. Питання спроможності закладу освіти забезпечити реалізацію індивідуальної освітньої траєкторії та розроблення індивідуального навчального плану розглядається педагогічною радою на підставі поданої батьками дитини чи особою, яка досягла повноліття, письмової заяви (крім осіб з особливими освітніми потребами). Заява, зокрема, має містити обґрунтовані причини та сформульовані пропозиції щодо особливостей засвоєння освітньої програми закладу освіти (її окремих освітніх компонентів). Відмову в задоволенні реалізації індивідуальної освітньої траєкторії в закладі освіти та розробленні індивідуального навчального плану може бути оскаржено до керівника та/або засновника закладу освіти або уповноваженого ним органу відповідно до вимог Закону України "Про звернення громадян".

 2.6. За результатами річного оцінювання та/або державної підсумкової атестації учня, який навчається за індивідуальною формою здобуття загальної середньої освіти, педагогічна рада приймає рішення про продовження здобуття ним загальної середньої освіти, у тому числі з окремих навчальних предметів (інтегрованих курсів), за однією з індивідуальних форм її здобуття чи переведення такого учня на одну з обраних ним або його батьками інституційних форм здобуття освіти.

2.7. Освітній процес у дошкільному підрозділі ліцею здійснюється за програмами розвитку, виховання і навчання дітей дошкільного віку, затвердженими МОН України. Організація освітнього процесу ліцею здійснюється відповідно до Положень про дошкільний, загальноосвітній навчальні заклади та інших нормативних документів МОН України.

2.8. Ліцей здійснює освітній процес за семестровою формою навчання.

2.9. Зарахування до дошкільного відділення ліцею дітей дошкільного віку від трьох  до шести років здійснюється на безконкурсній основі  відповідно до території обслуговування, учнів - за наказом директора на підставі особистої заяви (для неповнолітніх - заяви батьків або осіб, які їх замінюють), а також свідоцтва про народження дитини, (копії) паспорта матері , медичної довідки встановленого зразка.

2.10. Освітній процес у закладі освіти організовується в межах навчального року, що розпочинається у День знань - 1 вересня  і закінчується не пізніше 1 липня наступного року. Якщо 1 вересня припадає на вихідний день, навчальний рік розпочинається у перший за ним робочий день. Структура і тривалість навчального року, навчального тижня, навчального дня, занять, відпочинку між ними, форми організації освітнього процесу визначаються педагогічною радою закладу освіти у межах часу, передбаченого освітньою програмою, відповідно до обсягу навчального навантаження, встановленого відповідним навчальним планом, та з урахуванням вікових особливостей, фізичного, психічного та інтелектуального розвитку дітей, особливостей регіону тощо. Безперервна навчальна діяльність учнів закладів загальної середньої освіти не може перевищувати 35 хвилин (для 1 року навчання), 40 хвилин (для 2-4 років навчання), 45 хвилин (5-12 років навчання), крім випадків, визначених законодавством. Тривалість канікул у закладах освіти протягом навчального року не може становити менше 30 календарних днів.

 2.11. У початковій школі при наявності достатньої матеріально-технічної бази, педагогічних кадрів, обслуговуючого персоналу за бажанням їхніх батьків або осіб, які їх заміняють, можуть створюватися групи продовженого дня. Зарахування до групи продовженого дня і відрахування дітей із неї здійснюється наказом директора ліцею на підставі заяви батьків або осіб, що їх заміняють.

2.12. Щоденна кількість і послідовність навчальних занять визначається розкладом уроків, що складається на кожен семестр відповідно до санітарно-гігієнічних та педагогічних вимог, погоджується педагогічною радою навчального закладу і затверджується наказом директора. Діти старшого дошкільного віку (5 років) навчаються за Програмою розвитку «Впевнений старт». Тижневий режим роботи ліцею затверджується у розкладі навчальних занять. Крім різних форм обов'язкових навчальних занять, у ліцеї проводяться індивідуальні, групові, факультативні та інші заняття та заходи, що передбачені окремим розкладом і спрямовані на задоволення освітніх інтересів учнів та на розвиток їх творчих здібностей, нахилів і обдаровань.

 

 

 

 2.13. Зміст, обсяг і характер домашніх завдань з кожного предмету визначаються вчителем відповідно до педагогічних і санітарно-гігієнічних вимог з урахуванням індивідуальних особливостей учнів. У 1 класі домашні завдання учням не задаються та не фіксуються у класному журналі.

 2.14. У ліцеї визначення рівня досягнень учнів у навчанні здійснюється відповідно до діючої системи оцінювання досягнень у навчанні учнів (вихованців), ведеться тематичний облік знань. У першому - четвертому класах проводиться формувальне оцінювання. У документі про освіту відображаються досягнення учнів у навчанні за навчальний рік та державну підсумкову атестацію.

2.15. Результати семестрового, річного, підсумкового оцінювання доводять до відома учнів класним керівником (головою атестаційної комісії).

2.16. Учні переводяться на наступний рік навчання після завершення навчального року, крім випадків, визначених законодавством. Рішення про переведення учнів, які здобувають освіту за сімейною (домашньою) формою здобуття освіти, приймається з урахуванням результатів навчання.

2.17. Учні, які здобули початкову освіту та/або базову середню освіту та продовжують навчання у тому самому закладі освіти, переводяться на наступний рік навчання в порядку, визначеному законодавством.

 2.18. Контроль за відповідністю освітнього рівня учнів, які закінчили певний ступень навчання, вимогам Державного стандарту загальної середньої освіти здійснюється шляхом їх державної підсумкової атестації. 2.19. Учням, які закінчили певний ступень ліцею, видається відповідний документ про освіту:

· по закінченні початкової школи — свідоцтво про початкову освіту;

· по закінченні гімназії — свідоцтво про базову середню освіту;

· по закінченні ліцею – свідоцтво про повну загальну середню освіту.

2.20. За успіхи у навчанні для учнів (вихованців) встановлюються такі форми морального заохочення:

· Похвальний лист;

· Похвальна грамота

· Золота та Срібна медалі

2.21. Дошкільний підрозділ може мати одновікові групи. У ліцеї функціонують групи денного перебування дітей. Режим роботи груп – з 7.30 до 18.00. За дитиною в дошкільному відділенні зберігається місце у разі хвороби, на час відпустки батьків або осіб, що їх заміняють, а також у літній період ( 75 днів), незалежно від періоду і тривалості їхньої відпустки.

2.22. Відрахування дітей з дошкільних груп комплексу може здійснюватися:

· на підставі медичного висновку про стан здоров’я дитини;

· за бажанням батьків, або осіб, що їх заміняють;

· при невиконанні батьками угоди між закладом і батьками ( якщо така угода існує);

· коли дитина не відвідує дошкільне відділення без поважних причин більше місяця. Батькам повідомляється про відрахування дитини за 7 днів.

2.22. Харчування дітей у ліцеї організовується з урахуванням його режиму і відповідно до встановлених норм.  Харчування дітей дошкільного відділення трьохразове, початкової школи, гімназії, ліцею – одноразове, для дітей, які відвідують групи продовженого дня – двохразове.

 

 

 

III. УЧАСНИКИ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

3.1. Учасниками освітнього процесу в ліцеї є:

· діти дошкільного віку;

· учні (вихованці);

· педагогічні працівники;

· вихователі;

· медичний працівник;

· психолог;

· бібліотекар;

· інші спеціалісти;

· батьки або особи, які їх замінюють.

3.2. Права і обов'язки дітей дошкільного віку, учнів (вихованців), педагогічних та інших працівників визначаються чинним законодавством та цим Статутом.

 3.3. Учні мають право:

· на доступність і безкоштовність повної загальної середньої освіти;

· на вибір форми навчання, факультативів, спецкурсів, позашкільних та позакласних занять;

· на користування навчально-виробничою, науковою, матеріально-технічною, культурно-спортивною, корекційно-відновлювальною та лікувально-оздоровчою базою освітнього закладу;

· на доступ до інформації з усіх галузей знань;

· брати участь у різних видах науково-практичної діяльності, конференціях, олімпіадах, виставках, конференціях брати участь у роботі органів громадського самоврядування закладу освіти;

· брати участь в обговоренні і вносити власні пропозиції щодо організації освітнього процесу, дозвілля учнів (вихованців);

· брати участь у добровільних самодіяльних об'єднаннях, творчих студіях, клубах, гуртках, групах за інтересами тощо;

· на захист від будь-яких форм експлуатації, психічного і фізичного насилля, що порушують права або принижують їх честь, гідність;

· на безпечніші нешкідливі умови навчання, виховання та праці.

3.4. Учні зобов'язані:

· оволодівати знаннями, вміннями, практичними навичками, підвищувати загальнокультурний рівень;

· дотримуватися вимог Статуту, правил внутрішнього розпорядку;

· бережливо ставитись до державного, громадського і особистого майна;

· дотримуватися законодавства, моральних, етичних норм;

· брати посильну участь у різних видах трудової діяльності, що не заборонені чинним законодавством;

· дотримуватися правил особистої гігієни.

 3.5. На посади педагогічних працівників приймаються особи, які мають педагогічну освіту, вищу освіту та/або професійну кваліфікацію, вільно володіють державною мовою або володіють державною мовою в обсязі, достатньому для спілкування (для іноземців та осіб без громадянства), моральні якості та фізичний і психічний стан здоров’я яких дозволяють виконувати професійні обов’язки.

 

3.6. Призначення на посаду та звільнення з посади педагогічних та інших працівників й інші трудові відносини регулюються законодавством України про працю, Законом України "Про повну загальну середню освіту" та іншими законодавчими актами.

3.7. Педагогічні працівники мають право на:

· захист професійної честі, гідності;

· самостійний вибір форм, методів, засобів навчальної роботи, не шкідливих для здоров'я учнів (вихованців);

· участь в обговоренні та вирішенні питань організації освітнього процесу;

· проведення в установленому порядку науково-дослідної, експериментальної, пошукової роботи;

· виявлення педагогічної ініціативи;

· позачергову атестацію з метою отримання відповідної категорії, педагогічного звання;

· участь у роботі органів громадського самоврядування закладу освіти;

· підвищення кваліфікації, перепідготовку.

Відволікання педагогічних працівників від виконання професійних обов'язків не допускається, за винятком випадків, передбачених законодавством України. Педагогічні працівники зобов'язані: дотримуватися принципів дитиноцентризму та педагогіки партнерства у відносинах з учнями та їхніми батьками; виконувати обов’язки, визначені Законами України "Про освіту", «Про повну загальну середню освіту», іншими актами законодавства, установчими документами закладу освіти, трудовим договором та/або їхніми посадовими обов’язками; забезпечувати єдність навчання, виховання та розвитку учнів, а також дотримуватися у своїй педагогічній діяльності інших принципів освітньої діяльності; використовувати державну мову в освітньому процесі відповідно до вимог цього Закону; володіти навичками з надання домедичної допомоги дітям; постійно підвищувати свою педагогічну майстерність.

3.8. У ліцеї проводиться атестація педагогічних працівників незалежно від підпорядкування, типів і форм власності. Атестація здійснюється один раз на п'ять років відповідно до Типового положення про атестацію педагогічних працівників України, затвердженого Міністерством освіти і науки України наказ від 06.10.2010 року за № 930, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14.12.2010 року за № 1255/18550.

3.9. Педагогічні працівники, які систематично порушують Статут, Правила внутрішнього розпорядку освітнього закладу, не виконують посадових обов'язків, умови Колективного договору (контракту) або за результатами атестації не відповідають займаній посаді, звільняються з посади відповідно до чинного законодавства.

3.10. Батьки та особи, які їх замінюють, мають право:

· обирати і бути обраними до батьківських комітетів та органів громадського самоврядування;

· звертатись до органів управління освітою, керівника закладу освіти і органів громадського самоврядування з питань навчання, виховання дітей;

· брати участь у заходах, спрямованих на поліпшення організації освітнього процесу та зміцненні матеріально-технічної бази освітнього закладу на захист законних інтересів своїх дітей в органах громадського самоврядування закладу освіти та у відповідних державних, судових органах.

3.11. Батьки та особи, які їх замінюють, несуть відповідальність:

 

 

 

· за здобуття дітьми повної загальної середньої освіти і зобов'язані забезпечувати умови для здобуття дитиною повної загальної середньої освіти за будь-якою формою навчання;

· постійно дбати про фізичне здоров'я, психічний стан дітей, створювати належні умови для розвитку їх природних здібностей;

· поважати гідність дитини, виховувати працелюбність, почуття доброти, милосердя, шанобливе ставлення до Вітчизни, сім'ї, державної та рідної мови, повагу до національної історії, культури, цінностей інших народів;

· виховувати у дітей повагу до законів, прав, основних свобод людини (інші обов'язки, що не суперечать законодавству України).

 3.12. Представники громадськості мають право:

· обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування в освітньому закладі;

· керувати учнівськими об'єднаннями за інтересами, гуртками і секціями;

· сприяти покращенню матеріально-технічної бази, фінансовому забезпеченню освітнього закладу;

· брати участь в організації освітнього процесу.

 3.13. Представники громадськості зобов'язані:

· дотримуватися Статуту освітнього закладу,

· виконувати накази та розпорядження керівника освітнього закладу, рішення органів громадського самоврядування,

· захищати учнів від всіляких форм фізичного та психічного насильства,

· пропагувати здоровий спосіб життя, шкідливість вживання алкоголю, наркотиків, тютюну тощо.

 IV. УПРАВЛІННЯ ЛІЦЕЮ:

4.1. Управління ліцею в межах повноважень, визначених законами та установчими документами, здійснюють:

· засновник;

- відділ освіти, культури, молодіжної політики та спорту Калитянської селищної ради;

· директор ліцею;

· педагогічна рада ліцею.

Органи самоврядування мають право в управління ліцеєм у порядку та межах визначених чинним законодавством про освіту та цим статутом.

4.2. Засновник закладу освіти - Калитянська селищна рада:

приймає рішення про створення, реорганізацію, ліквідацію, зміну типу закладу освіти, затверджує статут (його нову редакцію), укладає засновницький договір у випадках, визначених законом;

забезпечує утримання та розвиток матеріально-технічної бази заснованого ним закладу освіти на рівні, достатньому для виконання вимог стандартів освіти та ліцензійних умов;

у разі реорганізації чи ліквідації закладу освіти забезпечує здобувачами освіти можливість продовжити навчання на відповідному рівні освіти;

забезпечує відповідно до законодавства створення в закладі освіти безперешкодного середовища для учасників освітнього процесу, зокрема для осіб з особливими освітніми потребами;

забезпечує створення у закладі освіти інклюзивного освітнього середовища, універсального дизайну та розумного пристосування.

4.3. Орган управління закладом – відділ освіти, культури, молодіжної політики та спорту Калитянської селищної ради:

укладає строковий трудовий договір (контракт) з керівником закладу освіти, обраним (призначеним) у порядку, встановленому законодавством та установчими документами закладу освіти;

розриває строковий трудовий договір (контракт) з керівником закладу освіти з підстав та у порядку, визначених законодавством та установчими документами закладу освіти;

погоджує штатний розпис закладу;

преміює директора;

 

встановлює розмір надбавок, доплат за інтенсивність та престижність директорам;

 

погоджує відпустку директора;

 

погоджує призначення бухгалтера;

 

затверджує кошторис та приймає фінансовий звіт закладу освіти у випадках та порядку, визначених законодавством;

здійснює контроль за фінансово-господарською діяльністю закладу освіти;

здійснює контроль за дотриманням установчих документів закладу освіти;

здійснює контроль за недопущенням привілеїв чи обмежень (дискримінації) за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, віку, інвалідності, етнічного та соціального походження, сімейного та майнового стану, місця проживання, за мовними або іншими ознаками;

здійснює контроль за виконанням плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладі освіти; розглядає скарги про відмову у реагуванні на випадки булінгу (цькування) за заявами здобувачів освіти, їхніх батьків, законних представників, інших осіб та приймає рішення за результатами розгляду таких скарг; сприяє створенню безпечного освітнього середовища в закладі освіти та вживає заходів для надання соціальних та психолого-педагогічних послуг здобувачам освіти, які вчинили булінг (цькування), стали його свідками або постраждали від булінгу;

реалізує інші права, передбачені законодавством та установчими документами закладу освіти.

 

 

4.4. Засновник або уповноважений ним орган (особа) не має права втручатися в діяльність закладу освіти, що здійснюється ним у межах його автономних прав, визначених законом та установчими документами.

4.5.Безпосереднє управління ліцеєм здійснює його директор і несе відповідальність за виконання обов’язків, визначених законодавством, установчими документами ліцею і контрактом.

У разі тимчасової відсутності директора (відрядження, хвороба, відпустка) його обов’язки виконує заступник директора або інша особа, на яку наказом директора покладено виконання обов’язків.

4.6. Директор ліцею призначається на посаду та звільняється з посади начальником ВОКМПС на основі конкурсу у відповідності до Законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту» та Положення про конкурс на посаду керівника комунального закладу загальної середньої освіти, затвердженого засновником, яке розроблено відповідно до Типового положення про конкурс на посаду керівника державного, комунального закладу загальної середньої освіти, затвердженого наказом МОН.

При призначенні на посаду з директором укладається контракт, у якому визначаються права, строк найму, умови його матеріального та соціального забезпечення з урахуванням гарантій, передбачених чинним законодавством України, обов’язки і відповідальність перед засновником та трудовим колективом ліцею.

У разі звільнення директора, начальник ВОКМПС Калитянської селищної ради, своїм наказом призначає тимчасово виконуючого обов’язки директора на період до призначення директора в порядку, встановленому чинним законодавством України.

У разі неможливості виконання директором своїх обов’язків з інших причин пов’язаних з надзвичайною ситуацією, начальник ВОКМПС Калитянської селищної ради, своїм наказом призначає тимчасово виконуючого обов’язки директора.

 4.7. Директор ліцею має право:

 діяти від імені закладу без довіреності та представляти заклад у відносинах з іншими особами;

підписувати документи з питань освітньої, фінансово-господарської та іншої діяльності закладу;

 приймати рішення щодо діяльності закладу в межах повноважень, визначених законодавством та строковим трудовим договором, у тому числі розпоряджатися в установленому порядку майном закладу та його коштами;

призначати на посаду, переводити на іншу посаду та звільняти з посади працівників закладу освіти, визначати їхні посадові обов’язки, заохочувати та притягати до дисциплінарної відповідальності, а також вирішувати інші питання, пов’язані з трудовими відносинами, відповідно до вимог законодавства;

 визначати режим роботи закладу;

 ініціювати перед засновником або уповноваженим ним органом питання щодо створення або ліквідації структурних підрозділів;

видавати відповідно до своєї компетенції накази і контролювати їх виконання;

укладати угоди (договори, контракти) з фізичними та/або юридичними особами відповідно до своєї компетенції; звертатися до центрального органу виконавчої влади із забезпечення якості освіти із заявою щодо проведення позапланового інституційного аудиту, зовнішнього моніторингу якості освіти та/або громадської акредитації закладу;

приймати рішення з інших питань діяльності закладу освіти.

4.8. Директор ліцею зобов’язаний:

виконувати Закони України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту» та інші акти законодавства, а також забезпечувати та контролювати їх виконання працівниками закладу, зокрема в частині організації освітнього процесу державною мовою;

планувати та організовувати діяльність закладу загальної середньої освіти;

розробляти проект кошторису та подавати його засновнику або уповноваженому ним органу на затвердження;

 надавати щороку засновнику пропозиції щодо обсягу коштів, необхідних для підвищення кваліфікації педагогічних працівників;

організовувати фінансово-господарську діяльність закладу загальної середньої освіти в межах затвердженого кошторису;

забезпечувати розроблення та виконання стратегії розвитку закладу загальної середньої освіти; затверджувати правила внутрішнього розпорядку закладу;

затверджувати посадові інструкції працівників закладу загальної середньої освіти;

організовувати освітній процес та видачу документів про освіту; затверджувати освітню (освітні) програму (програми) закладу загальної середньої освіти відповідно до Закону України «Про повну загальну середню освіту»;

створювати умови для реалізації прав та обов’язків усіх учасників освітнього процесу, в тому числі реалізації академічних свобод педагогічних працівників, індивідуальної освітньої траєкторії та/або індивідуальної програми розвитку учнів, формування у разі потреби індивідуального навчального плану;

 затверджувати положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти в закладі загальної середньої освіти, забезпечити її створення та функціонування;

 забезпечувати розроблення, затвердження, виконання та моніторинг виконання індивідуальної програми розвитку учня;

 контролювати виконання педагогічними працівниками та учнями (учнем) освітньої програми, індивідуальної програми розвитку, індивідуального навчального плану;

забезпечувати здійснення контролю за досягненням учнями результатів навчання, визначених державними стандартами повної загальної середньої освіти, індивідуальною програмою розвитку, індивідуальним навчальним планом;

створювати необхідні умови для здобуття освіти особами з особливими освітніми потребами; сприяти проходженню атестації та сертифікації педагогічними працівниками; створювати умови для здійснення дієвого та відкритого громадського нагляду (контролю) за діяльністю закладу загальної середньої освіти;

сприяти та створювати умови для діяльності органів громадського самоврядування в закладі загальної середньої освіти;

формувати засади, створювати умови, сприяти формуванню культури здорового способу життя учнів та працівників закладу загальної середньої освіти; створювати в закладі загальної середньої освіти безпечне освітнє середовище, забезпечувати дотримання вимог щодо охорони дитинства, охорони праці, вимог техніки безпеки;

 

 

 

організовувати харчування та сприяти медичному обслуговуванню учнів відповідно до законодавства;

 забезпечувати відкритість і прозорість діяльності закладу загальної середньої освіти, зокрема шляхом оприлюднення публічної інформації відповідно до вимог законів України "Про освіту", "Про доступ до публічної інформації", "Про відкритість використання публічних коштів" та інших законів України; здійснювати зарахування, переведення, відрахування учнів, а також їх заохочення (відзначення) та притягнення до відповідальності відповідно до вимог законодавства;

організовувати документообіг, бухгалтерський облік та звітність відповідно до законодавства; звітувати щороку на загальних зборах (конференції) колективу про свою роботу та виконання стратегії розвитку закладу загальної середньої освіти; виконувати інші обов’язки, покладені на нього законодавством, засновником, установчими документами закладу загальної середньої освіти, колективним договором, строковим трудовим договором.

 4.9. Вищим органом громадського самоврядування ліцею є загальні збори колективу, що скликаються не менше одного разу на рік.

 4.10. У період між загальними зборами вищим органом громадського самоврядування є рада ліцею. До ради обираються пропорційно представники: від працівників освітнього закладу – 9 чоловік, учнів – 8 чоловік, батьків і представників громадськості – 8 чоловік. Рішення про дострокове припинення роботи члена ради з будь-яких причин приймається загальними зборами.

 4.10.1. Метою діяльності ради є:

· сприяння демократизації і гуманізації освітнього процесу;

· об'єднання зусиль педагогічного і учнівського колективів, батьків, громадськості щодо розвитку ліцею та удосконалення освітнього процесу;

· формування позитивного іміджу та демократичного стилю управління ліцеєм;

· розширення колегіальних форм управління ліцеєм, підвищення ролі громадськості у вирішенні питань, пов'язаних з організацією освітнього процесу.

 4.10.2. Основними завданнями ради є:

· підвищення ефективності освітнього процесу у взаємодії з сім'єю, громадськістю, державними та приватними інституціями;

· визначення стратегічних завдань, пріоритетних напрямів розвитку ліцею та сприяння організаційно-педагогічному забезпеченню освітнього процесу;

· формування навичок здорового способу життя;

· створення належного педагогічного клімату в ліцеї;

· сприяння духовному, фізичному розвитку учнів (вихованців) та набуття ними соціального досвіду;

 · підтримка громадських ініціатив щодо вдосконалення навчання та виховання учнів, творчих пошуків і дослідної-експериментальної роботи педагогів;

· сприяння організації дозвілля та оздоровлення учнів (вихованців);

· підтримка громадських ініціатив щодо створення належних умов і вдосконалення процесу навчання та виховання учнів;

· ініціювання дій, що сприяли б неухильному виконанню положень чинного законодавства щодо обов'язковості загальної середньої освіти;

· стимулювання морального та матеріального заохочення учнів (вихованців), сприяння пошуку, підтримки обдарованих дітей;

 

· зміцнення партнерських зв'язків між родинами учнів (вихованців) та загальноосвітнім навчальним закладом з метою забезпечення єдності навчально-виховного процесу.

 4.10.3. Рада ліцею діє на засадах:

· пріоритету прав людини, гармонійного поєднання інтересів особи, суспільства, держави;

· дотримання вимог законодавства України;

· колегіальності ухвалення рішень;

· добровільності і рівноправності членства;

· гласності.

 Рада працює за планом, що затверджується загальними зборами. Кількість засідань визначається їх доцільністю, але має бути не меншою чотирьох разів на навчальний рік. Засідання ради може скликатися її головою або з ініціативи директора ліцею, власника, а також членами ради. Рішення ради приймається простою більшістю голосів за наявності на засіданні не менше двох третин її членів. У разі рівної кількості голосів вирішальним є голос голови ради. Рішення ради, що не суперечать чинному законодавству та Статуту ліцею доводяться в 7-й денний термін до відома педагогічного колективу, учнів (вихованців), батьків, або осіб, які їх замінюють, та громадськості. У разі незгоди адміністрації ліцею з рішенням ради створюється узгоджувальна комісія, яка розглядає спірне питання. До складу комісії входять представники органів громадського самоврядування, адміністрації, профспілкового комітету ліцею.

 4.10.4. Очолює раду ліцею голова, який обирається із складу ради. Голова ради може бути членом педагогічної ради. Головою ради не можуть бути директор та його заступники. Для вирішення поточних питань рада може створювати постійні або тимчасові комісії з окремих напрямів роботи. Склад комісій і зміст їх роботи визначаються радою. Члени ради мають право виносити на розгляд усі питання, що стосуються діяльності ліцею, пов'язаної з організацією освітнього процесу, проведенням оздоровчих та культурно-масових заходів.

4.10.5. Рада ліцею:

· організовує виконання рішень загальних зборів;

· вносить пропозиції щодо зміни типу, Статусу, профільності навчання, вивчення іноземних мов та мов національних меншин;

· спільно з адміністрацією розглядає і затверджує план роботи ліцею та здійснює контроль за його виконанням;

· разом з адміністрацією здійснює контроль за виконанням Статуту ліцею;

· затверджує режим роботи ліцею;

· сприяє формуванню мережі класів освітнього закладу, обґрунтовуючи доцільність в органах виконавчої влади та місцевого самоврядування;

· приймає рішення спільно з педагогічною радою про представлення до нагородження випускників ліцею золотою медаллю "За високі досягнення у навчанні" або срібною медаллю "За досягнення у навчанні" та нагородження учнів похвальними листами "За високі досягнення у навчанні" та похвальними грамотами "За особливі досягнення у вивченні окремих предметів";

· разом із педагогічною радою визначає доцільність вибору навчальних предметів варіативної частини робочих навчальних планів, враховуючи можливості, потреби учнів (вихованців), а також тенденції і розвитку регіону, суспільства і держави;

· погоджує робочий навчальний план на кожний навчальний рік;

· заслуховує звіт голови ради, інформацію директора та його заступників з питань освітньої та фінансово-господарської і діяльності;

· бере участь у засіданнях атестаційної комісії з метою обговорення питань про присвоєння кваліфікаційних категорій вчителям;

· виносить на розгляд педагогічної ради пропозиції щодо поліпшення організації позакласної та позашкільної роботи з учнями (вихованцями);

· виступає ініціатором проведення добродійних акцій;

· вносить на розгляд педагогічної ради та відповідного органу управління освітою пропозиції щодо морального і матеріального заохочення учасників навчально-виховного процесу;

· ініціює розгляд кадрових питань; та бере участь у їх вирішенні;

· сприяє створенню та діяльності центрів дозвілля, а також залучає громадськість, батьків (осіб, які їх замінюють) до участі в керівництві гуртками, іншими видами позакласної та позашкільної роботи, до проведення оздоровчих та культурно-масових заходів з учнями (вихованцями);

· розподіляє і контролює кошти фонду загального обов'язкового навчання, приймає рішення про надання матеріальної допомоги учням (вихованцям);

· розглядає питання родинного виховання;

· бере участь за згодою батьків або осіб, які їх замінюють, в обстеженні житловопобутових умов учнів, які перебувають в несприятливих соціально-економічних умовах;

· сприяє педагогічній освіті батьків;

· сприяє поповненню бібліотечного фонду та передплаті періодичних видань;

· розглядає питання здобуття обов'язкової загальної середньої освіти учнями (вихованцями);

· організовує громадський контроль за харчуванням і медичним обслуговуванням учнів (вихованців);

· розглядає звернення учасників освітнього процесу з питань роботи закладу освіти;

· вносить пропозиції щодо морального і матеріального заохочення учасників освівтнього процесу;

· може створювати постійні або тимчасові комісії з окремих напрямів роботи. Склад комісій та зміст їх роботи визначаються радою.

 4.11. При навчальному закладі за рішенням загальних зборів може створюватися і діяти піклувальна рада.

4.12. У навчальному закладі створюється постійно діючий колегіальний орган управління - педагогічна рада. Головою педагогічної ради є директор ліцею.

 4.12.1. Педагогічна рада:

 схвалює стратегію розвитку закладу освіти та річний план роботи;

 схвалює освітню (освітні) програму (програми), зміни до неї (них) та оцінює результати її (їх) виконання;

схвалює правила внутрішнього розпорядку, положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти;

приймає рішення щодо вдосконалення і методичного забезпечення освітнього процесу;

приймає рішення щодо переведення учнів на наступний рік навчання, їх відрахування, притягнення до відповідальності за невиконання обов’язків, а також щодо відзначення, морального та матеріального заохочення учнів та інших учасників освітнього процесу;

 

 

 розглядає питання підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їх творчої ініціативи, професійної майстерності, визначає заходи щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників, формує та затверджує річний план підвищення кваліфікації педагогічних працівників;

приймає рішення щодо визнання результатів підвищення кваліфікації педагогічного працівника, отриманих ним поза закладами освіти, що мають ліцензію на підвищення кваліфікації або провадять освітню діяльність за акредитованою освітньою програмою;

 приймає рішення щодо впровадження в освітній процес педагогічного досвіду та інновацій, участі в дослідницькій, експериментальній, інноваційній діяльності, співпраці з іншими закладами освіти, науковими установами, фізичними та юридичними особами, які сприяють розвитку освіти;

може ініціювати проведення позапланового інституційного аудиту, громадської акредитації, зовнішнього моніторингу якості освіти та/або освітньої діяльності закладу загальної середньої освіти; розглядає інші питання, віднесені законом та/або статутом закладу освіти до її повноважень.

4.12.2. Робота педагогічної ради планується в довільній формі відповідно до потреб ліцею. Кількість засідань педагогічної ради визначається їх доцільністю, але не може бути менше чотирьох разів на рік. Члени педагогічної ради мають право виносити на її розгляд актуальні питання освітнього процесу.

 4.12.3. Засідання педагогічної ради є правомочним, якщо на ньому присутні не менше двох третин її складу. Рішення з усіх питань приймаються більшістю голосів від її складу. У разі рівного розподілу голосів голос голови педагогічної ради є визначальним. Рішення педагогічної ради оформлюються протоколом засідання, який підписується головою та секретарем педагогічної ради.

 4.12.4. Рішення педагогічної ради, прийняті в межах її повноважень, вводяться в дію наказами керівника закладу освіти та є обов’язковими до виконання всіма учасниками освітнього процесу у закладі освіти.

 4.12.5. Обсяг педагогічного навантаження вчителів визначається на підставі законодавства директором ліцею і затверджується відповідним органом управління освітою. Обсяг педагогічного навантаження може бути менше тарифної ставки (посадового окладу) лише за письмовою згодою педагогічного працівника. Перерозподіл педагогічного навантаження протягом навчального року допускається лише у разі зміни кількості годин з окремих предметів що передбачається робочим навчальним планом, або за письмовою згодою педагогічного працівника з дотримання законодавства про працю.

4.12.6. У закладі освіти можуть створюватись учнівські та вчительські громадські організації, що діють відповідно до чинного законодавства України.

V. МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНА БАЗА

5.1. Матеріально-технічна база ліцею включає будівлі, споруди, землю, комунікації, обладнання, транспортні засоби, службове житло, інші матеріальні цінності, вартість яких відображено у балансі ліцею.

5.2. Майно ліцею належить до комунальної власності  Калитянської селищної ради та знаходиться в управлінні відповідно до чинного законодавства України.

5.3. Ліцей відповідно до чинного законодавства користується землею, іншими природними ресурсами і несе відповідальність за дотримання вимог та норм з їх охорони.

 5.4. Вилучення основних фондів, оборотних коштів та іншого майна ліцею проводиться лише у випадках, передбачених чинним законодавством. Збитки, завдані ліцею внаслідок порушення його майнових прав іншими юридичними та фізичними особами, відшкодовуються відповідно до чинного законодавства.

5.5. Для забезпечення освітнього процесу база ліцею складається із навчальних кабінетів, майстерень (слюсарної, токарної, обслуговуючої праці ), а також спортивного залу , бібліотеки, медичного і комп'ютерних кабінетів, їдальні, ігрових кімнат та спалень.

 VI. ФІНАНСОВО-ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ

 6.1. Фінансово-господарська діяльність ліцею здійснюється на основі його кошторису.

 6.2. Джерелами формування кошторису ліцею є:

· кошти Засновника;

· кошти місцевого бюджету, що надходять у розмірі, передбаченому нормами фінансування загальної середньої освіти;

· кошти, отримання від надання платних послуг;

· прибутки від здачі в оренду приміщень, споруд, обладнання;

· благодійні внески юридичних і фізичних осіб, в т.ч. батьками учнів та інші джерела, які не заборонені законодавством.

6.3. Ліцей має право на придбання та оренду необхідного обладнання та інші матеріальні ресурси, користуватися послугами будь-якого підприємства, установи, організації або фізичної, особи, фінансувати за рахунок власних надходжень заходи, що сприяють поліпшенню соціально-побутових умов колективу.

 6.4. Порядок діловодства і бухгалтерського обліку в ліцеї визначається законодавством та нормативно-правовими актами Міністерства освіти і науки України та інших центральних органів виконавчої влади, яким підпорядковані освітні заклади. За рішенням Засновника закладу бухгалтерський облік може здійснювати самостійно або через централізовану бухгалтерію.

 6.5. Звітність про діяльність загальноосвітнього навчального закладу встановлюється відповідно до законодавства.

 6.6. Штатний розклад ліцею погоджується відділом освіти, культури, молодіжної політики  та спорту  Калитянської селищної ради на основі Типових штатних нормативів, затверджених МОН України за погодженням Мінфіном.

6.7. Працівникам ліцею надаються щорічні основні та інші види відпусток відповідно до Закону України «Про відпустки».

VII. МІЖНАРОДНЕ СПІВРОБІТНИЦТВО

7.1. Ліцей за наявності належної матеріально- технічної та соціально-культурної бази, власних надходжень має право проводити міжнародний учнівський та педагогічний обмін у рамках освітніх програм, проєктів, встановлювати відповідно до законодавства прямі зв'язки з міжнародними організаціями та освітніми асоціаціями.

 7.2. Ліцей має право відповідно до чинного законодавства укладати угоди про співробітництво з освітніми закладами, науковими установами, підприємствами, організаціями, громадськими об'єднаннями інших країн.

VIIІ. КОНТРОЛЬ ЗА ДІЯЛЬНІСТЮ ЛІЦЕЮ

8.1. Державний контроль за діяльністю ліцею здійснюється з метою забезпечення реалізації єдиної державної політики в сфері загальної середньої освіти. Державний контроль здійснюють Міністерство освіти і науки України, Державна служба якості освіти, Засновник та відділ освіти, культури, молодіжної політики та спорту Калитянської селищної ради.  Основною формою державного контролю за діяльністю ліцею є державний аудит, що проводиться не рідше одного разу на десять років у порядку, встановленому Міністерством

 

 

 освіти і науки України. У період між державним аудитом проводяться перевірки (інспектування) ліцею з питань, пов'язаних з його освітньою діяльністю. Зміст, види і періодичність цих перевірок визначаються залежно від стану навчально-виховної роботи, але не частіше 1-2 разів на рік. Перевірки з питань, непов'язаних з освітньою діяльністю, проводяться його Власником відповідно до законодавства.

 IX. РЕОРГАНІЗАЦІЯ АБО ЛІКВІДАЦІЯ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ

9.1. Рішення про реорганізацію або ліквідацію ліцею приймає  Засновник. Реорганізація ліцею відбувається шляхом злиття, приєднання, поділу, виділення. Ліквідація проводиться ліквідаційною комісією, призначеною Засновником, а у випадках ліквідації за рішенням господарського суду - ліквідаційною комісією, призначеною цим органом. З часу призначення ліквідаційної комісії до неї переходять повноваження щодо управління ліцеєм.

9.2. Ліквідаційна комісія оцінює наявне майно освітнього закладу, виявляє його дебіторів і кредиторів розраховується з ними, складає ліквідаційний баланс і представляє його Засновником.

9.3. У випадку реорганізації права та зобов'язання ліцею переходять до правонаступників відповідно до чинного законодавства або визначених освітніх закладів.

9.4. При організації чи ліквідації ліцею учням та вихованцям, які навчалися у ньому, повинна бути надана можливість продовження навчання відповідно до чинного законодавства.

 9.5. При реорганізації чи ліквідації ліцею працівникам, які звільняються або переводяться, гарантується дотримання їхніх прав та інтересів відповідно до чинного законодавства.

 

 

 

 

Виконуючий обов’язки

селищного голови                                                                    Сергій РУДНИЦЬКИЙ